مدیرعامل:

سند انتقال واگن پارس به مپنا بالاخره به امضا رسید

سند انتقال واگن پارس به مپنا بالاخره به امضا رسید مبل زیبا: مركزی مدیرعامل واگن پارس از انتقال سند این شركت به مپنا بعد از سه سال آگاهی داد.


محمدرضا مختاری، چهارشنبه 23 مهرماه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: واگن پارس نخستین و بزرگترین شرکت صنعت ریلی کشور است و بیش از 70 درصد توان صنعت ریلی کشور در این شرکت خلاصه شده است.
وی با اعلان اینکه امروز در بدترین شرایط اقتصادی، بیش از 80 درصد آنچه تولید و تحویل می شود و در ناوگان ریلی قرار می گیرد تولید شرکت واگن پارس است، اشاره کرد: قسمتی از مسائل و مشکلات انحصارا به خود شرکت باز می گردد و بعضی از بدهی ها موجب بروز محدودیت ها شده است و کار صنعت را قفل کرده بطوریکه در سال 93 و 94 کمتر از 100 دستگاه در این واحد صنعتی تولید شده است.
مختاری با اشاره به تلاش استان برای نجات واگن پارس اشاره کرد: با همکاری مسئولان استان، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک ها، تولیدات واگن پارس امروز به 500 دستگاه واگن در سال رسیده است، اما آیا با آنکه به این تولید رسیده ایم، مشکلات واگن پارس حل خواهد شد؟ اساسا پاسخ منفی است. موانعی بر سر راه صنعت ریلی کشور وجود دارد که رفع آنها نیاز به حمایت دارد.
وی اظهارکرد: شب گذشته بعد از سه سال و هفت ماه خبر دادند که بالاخره سند انتقال واگن پارس از سازمان گسترش و نوسازی صنایع به مپنا، امضا شده است که جای بسی خوشی دارد چونکه بالاخره شرکت صاحب سهامدار مناسب شد، اما سوال این است که آیا از فردا با ورود مپنا همه مشکلات واگن پارس رفع می شود؟ به جرات بیان می کنم خیر، مسلما با آمدن مپنا و تزریق 300 یا 400 میلیارد تومان منابع مالی مشکلات ما با بیمه و تامین اجتماعی، بانک ها و محدودیت های به وجود آمده به سبب بدهی سنواتی حل می شود.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک بیان کرد: امروز نمی توانیم مواد اولیه بخریم، سهمیه اختصاص یافته به اندازه نیاز شرکت نیست، اگر مواد خام داده نشود باید به بازار آزاد مراجعه کنم و بعد از ثبت نام باید سه تا چهار ماه بعد مواد اولیه خودرا تحویل بگیرم. در صنعت ریلی اگر دولت به صورت جدی وارد نشود که در این سال های اخیر وارد نشده است، مشکلات واگن پارس ادامه خواهد داشت. اگر امروز واگن پارس درگیر مشکل است به این علت است که حمایت نشده است. این شرکت توان تولید انواع واگن را دارد، اما به آسانی انواع واگن نو و کارکرده وارد کشور شد و اگر در این دو سال اخیر هم واگنی وارد نشده است به سبب محدودیت های تحریم بوده و در غیر این صورت به جرات بیان می کنم که حتما واگن وارد می شد.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته به هر شرکت بهره بردار برای خرید واگن زیر 200 میلیون تومان 80 درصد تسهیلات با نرخ مناسب داده می شد، اما امروز قیمت واگن به یک میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده که در توان خرید شرکت های بهره بردار نیست. امسال 300 دستگاه تولید شده، اما 210 واگن تحویل دادم، در همین لحظه 9 واگن مسافربری کف کارخانه باقی مانده است و شرکت رجا توان پرداخت بدهی خودرا ندارد و نمی تواند این واگن ها را تحویل بگیرند.
مختاری با طرح این سوال که چرا بیمه و مالیات به واگن پارس کمک نکردند، اضافه کرد: مسئله این نبود که این سازمان ها نمی خواستند به ما کمک کنند، در واقع قوانین حاکم موجب شد که سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی نتوانند مصوبات ابلاغ گردیده را اجرا کنند و این محدودیت ها باید بوسیله مجلس رفع گردد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اشاره کرد: اگر دولت حمایت نکند شاید طی سه اول بتوانیم حقوق، بیمه و مالیات را پرداخت نماییم و کارت بازرگانی صادر شود، اما باردیگر بعد از 6 ماه وضعیت واگن پارس به همین شکل خواهد بود.




منبع:

5.0 / 5
1423
1399/07/24
11:28:57
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بازرگانی , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی