در نشست تخصصی مطرح شد؛
تبعات کرونا بر نوجوانان و دانش آموزان
مبل زیبا: نشست تخصصی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) اجرا شد.
به گزارش مبل زیبا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه که با حضور امید عبداللهی معاون اجتماعی ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظر منصوری مدیر امور مسائل و لطمه های اجتماعی، جواد خاندوزی مسئول میز خودکشی و تعدادی از کارشناسان ستاد فرهنگی و اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت همراه بود، عبدالهی اظهار داشت: باتوجه به وجود برخی حوزه های مشترک بین ستادها باید تعدادی از میزها با همکاری مشترک بین ستادها به مسیر خود ادامه دهد و میز پیش گیری از لطمه های اجتماعی بین دانش آموزان همچون این میزهاست.
وی اضافه کرد: با توجه به این که آموزش وپرورش متولی موضوعات در رابطه با دانش آموزان است و از طرف دیگر عمده لطمه هایی که متوجه دانش آموزان است در بسترهایی خارج از آموزش وپرورش شکل می گیرد باید مسیر میز لطمه های اجتماعی در موضوع دانش آموزان در همکاری با ستاد تعلیم و تربیت مشخص شود.
تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی از طرح نماد به عنوان یکی از با اهمیت ترین سامانه های رصدی و آینده پژوهی لطمه های اجتماعی کشور یاد کرده که در ساحت های آموزش های ارتقایی و مداخلات حمایتی و مراقبتی متکفل شناسایی، تشخیص و مداخله در مسائل و لطمه های اجتماعی بالقوه و بالفعل ناظر به محیط مدارس کشور خواهد بود.
وی با اشاره به این که بیماری کرونا دارای تبعات سنگینی در عرصه نوجوانان و دانش آموزی کشور داشته است که موضوع آموزش پایدار را تحت تأثیر قرار داده مواردی مثل یتیم شدن برخی از کودکان، سوگ ناتمام، اختلال روانی، لطمه دیدن آموزش، میزان بالای اخبار جعلی و دروغین، افسردگی، افکار خودکشی، اختلال خواب و … را همچون مواردی دانست که از رهگذر دوران پاندمی گریبان دانش آموزان کشور را گرفته است و اضافه کرد: اگر سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان تامین نشود، آموزش پایدار، کامل و مؤثر نخواهد بود.
تجلی نیا در ادامه به مشکلات طرح نماد پرداخت و با اشاره به بازنویسی شدن چندین باره این سامانه، آنرا یکی از آفاتی دانست که طی چند ساله اخیر، از زمان راه اندازی این سامانه، ادامه و اعتبار نتایج آنرا با اشکال مواجه کرده است.
وی با ذکر نقاط قوت این طرح، ضرورت تصویب بخشنامه اجرائی آنرا از ملزومات ادامه و پیگیری آن در برنامه های توسعه کشور عنوان نمود.
در ادامه جلسه موضوع همکاریهای مشترک، مورد بحث قرار گرفت و قرار شد طی جلسات آتی ضمن بررسی چالش ها و مسائل این طرح با مشارکت ستاد فرهنگی و اجتماعی و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در مقابل لطمه های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، سیاست ها و راهکارهای مؤثر برای مشارکت دستگاهها و گفتمان سازی سامانه نماد در سطح کشور بررسی و پیشنهاداتی برای طرح در ستاد فرهنگی و اجتماعی تهیه و تدوین شود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب