استاندار خراسان جنوبی:

عملیات امداد و نجات در معدن طبس به انتها رسید

عملیات امداد و نجات در معدن طبس به انتها رسید به گزارش مبل زیبا، استاندار خراسان جنوبی از انتقال پیکر آخرین فرد محبوس در معدن زغال سنگ طبس آگاهی داد و اظهار داشت: عملیات امداد و نجات در معدنجو پس از حدود 80 ساعت به انتها رسید.


به گزارش مبل زیبا به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از اتمام کار انتقال اجساد و پایان کار عملیات امداد و نجات در معدن زغال سنگ معدنجو طبس آگاهی داد.
وی اضافه کرد: حادثه تصاعد گاز در معدن معدنجو شنبه شب (۳۱ شهریور) روی داد و عملیات امداد و نجات که بلا فاصله بعد از وقوع حادثه شروع شد، پس از ۸۰ ساعت تلاش مداوم و بی وقفه بامداد امروز به انتها رسید.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشتر تمرکز گروه HSE و امدادگران از روز گذشته بر خروج ۱۰ کارگر محبوس در معدن بود و بامدادان امروز همه پیکرهای محبوس در بلوک C به سطح زمین انتقال داده شدند.




وی با اعلان اینکه در این حادثه ۴۹ نفر از کارگران خدوم و زحمتکش معدن، جان خودرا از دست دادند اشاره کرد: ۱۶ نفر از کارگران که مصدوم شده بودند نیز برای درمان به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند.
قناعت اظهار داشت: از این تعداد ۶ نفر پس از اتمام درمان همان روز یکشنبه از بیمارستان ترخیص شدند، ۲ نفر شرایط نامطلوبی دارند و تحت مراقبت ویژه هستند، بقیه تحت درمان قرار دارند.
وی با تقدیر از همه گروههای امدادی و عملیاتی، اعضاء ستاد مدیریت بحران استان، وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران که هنوز در منطقه حضور دارد و رسانه ها اظهار داشت: از گروههای HSE که از دیگر معادن استان در منطقه حضور داشتند، بصورت ویژه تشکر می کنم.


استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این عزیزان خالصانه پای کار بودند و با وجود این که عملیات در عمق زمین انجام شد، حتی بالاتر از نوبت کاری تعیین شده کار کردند تا هر چه زودتر اجساد محبوس در معدن را به بیرون منتقل کنند.
وی با تسلیت به خانواده های داغدار این حادثه در اقصی نقاط کشور اشاره کرد: کار عملیات امداد و نجات رسما به انتها رسید و از این به بعد زمان استقرار گروه کارشناسی و فنی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه قضایی و کمیسیون های صنایع و اجتماعی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی ابعاد و علل حادثه است.
قناعت اضافه کرد: علت حادثه پس از انجام کارهای کارشناسی و فنی برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.


حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به سبب تصاعد آنی گاز متان در معدن زغال سنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و برخی از نیروها گرفتار حادثه و محبوس شدند.
با توجه به غلظت گاز متان در تونل ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و ابتدا از بلوک B آغاز شد سپس امدادرسانی از روز یکشنبه در بلوک C که بگفته مسئولان، کانون اصلی انفجار بود، ادامه یافت.
۱۰ پیکر در بلوک C معدن باقی مانده بود که با تلاش امدادگران از شب گذشته تا بامدادان امروز تمامی آنها به خارج از معدن منتقل شدند و تعداد جانباختگان این حادثه ۴۹ نفر اعلام گردید.


حادثه انفجار معدن طبس ۱۶ مصدوم داشت که از این تعداد ۱۰ نفر تحت درمان هستند.
بلافاصله پس از وقوع حادثه وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضاء کمیسیون صنایع و معادن، رییس جمعیت هلال احمر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه دیده حضور یافته اند.
طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و بیشترین معادن زغال سنگ کشور را دارد.


0.0 / 5
146
1403/07/08
12:01:24
تگهای خبر: تجارت , دستگاه , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی