رئیس اتاق تعاون ایران تاكید كرد:

بهره گیری از فرصت های موجود در قسمت تعاون ایران برای سرمایه گذاری

بهره گیری از فرصت های موجود در قسمت تعاون ایران برای سرمایه گذاری به گزارش مبل زیبا، رئیس اتاق تعاون ایران بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و کشورهای اوراسیا و هم بهره گیری از فرصت های موجود در قسمت تعاون ایران برای سرمایه گذاری تاکید نمود.


به گزارش مبل زیبا به نقل از خبرگزاری ایرنا از اتاق تعاون ایران، «بهمن عبداللهی» که به نمایندگی از تعاونگران ایرانی در گفتگوی ویژه ایران و اوراسیا سخنرانی می کرد، به معرفی بخش تعاون ایران بعنوان یک رکن مهم اقتصادی کشور، جایگاه بخش تعاون در کشورهای موفق جهان و بخصوص به اهمیت گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و کشورهای اوراسیا و هم بهره گیری از فرصت های موجود در قسمت تعاون ایران برای سرمایه گذاری پرداخت.
وی بیان داشت: حجم تجارت ایران و ارمنستان از ۴۰۰ میلیون دلار به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است و ظرفیتهای بسیاری برای افزایش این حجم تجاری وجود دارد.
عبداللهی تصریح کرد: بدیهی است که این هدف از راه همکاری شرکتهای ارمنستانی و ایرانی و حتی کشورهای ثالث در اوراسیا و اروپا تحقق پذیر است.
برپایه این گزارش، هیات تجاری اتاق تعاون ایران که برای حضور در سومین مجمع اقتصادی اوراسیا به ایروان (پایتخت ارمنستان) سفر کرده است، در اولین روز این مجمع در نشست های تخصصی با موضوعات مختلف همچون کشاورزی، صنعت، لجستیک و حمل و نقل و هم تجارت و سرمایه گذاری حضور یافت.
بر اساس توافق انجام شده، هر ساله مجمع اقتصادی دوره ای این اتحادیه در یکی از کشورهای عضو آن برگزار می گردد.
میزبانی مراسم سال جاری در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بر عهده ارمنستان است. میزبان اجلاس اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۲۴ شهر ایروان، پایتخت کشور ارمنستان است.
جمهوری اسلامی ایران هم میهمان ویژه این اجلاس است که بدین منظور برنامه اختصاصی با عنوان «گفت وگوی تجاری ایران و اوراسیا» برنامه ریزی شده است.





منبع:

0.0 / 5
101
1403/07/14
21:33:56
تگهای خبر: اقتصاد , پایتخت , تجارت , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی