رئیس سازمان اداری و استخدامی:

توسعه هوش مصنوعی در عرضه خدمات دولتی نیازمند اراده و اقدامات تحولی است

توسعه هوش مصنوعی در عرضه خدمات دولتی نیازمند اراده و اقدامات تحولی است به گزارش مبل زیبا، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه توسعه هوش مصنوعی در عرضه خدمات دولتی نیازمند اراده و اقدامات تحولی است، اضافه کرد: در سازمان یک امور تخصصی با عنوان هوش مصنوعی و هوشمندسازی دولت ایجاد کردیم تا در تعامل با سازمان ملی هوش مصنوعی، تحولی در عرضه خدمات عمومی به شکل هوشمند ایجاد نماید.


به گزارش مبل زیبا به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، علاءالدین رفیع زاده روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ در اولین همایش آموزشی «هوش مصنوعی، نظام اداری و آینده دولت» که با همکاری سازمان ملی هوش مصنوعی برگزار شد، بر اهمیت بکارگیری هوش مصنوعی در عرضه خدمات عمومی تاکید و اعلام نمود: با عنایت به اهمیت این مورد در سازمان اداری و استخدامی کشور یک امور تخصصی با عنوان هوش مصنوعی و هوشمندسازی دولت ایجاد کردیم تا در تعامل با سازمان ملی هوش مصنوعی، تحولی در عرضه خدمات عمومی به شکل هوشمند ایجاد نماید.
وی ضمن اشاره به برخی یافته های یک پژوهش در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی، بر نقش آموزش کارکنان دولت در حوزه این تکنولوژی تصریح کرد و اظهار داشت: نتایج این مطالعه نشان داده است که ۵۴ درصد کارکنان در حوزه استفاده از هوش مصنوعی احتیاج به آموزش دارند، بنابراین نقش مرکز آموزش مدیریت دولتی اینجا مهم می باشد و باید در این عرصه با جدیت بیشتری وارد شود.
رفیع زاده توسعه کاربردی هوش مصنوعی برای عرضه خدمات به مردم را نیازمند یک اراده قوی و حرکتی شجاعانه برای ایجاد تحول دانست و اظهار داشت: ما مشکل زیرساخت، نرم افزار و افراد متخصص نداریم. مشکل از ما مدیران آغاز می شود و تا نگاه خود و فرهنگ سازمانمان را عوض نکنیم، اتفاقی نمی افتد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دولت سامانه های گوناگونی داریم، اضافه کرد: اگر وفاق بین سامانه ها ایجاد شود و اشتراک گذاری اطلاعات و داده ها صورت بگیرد، نفع آنرا مردم می برند. این اتفاق نیازمند یک اراده و یک اقدام شجاعانه تحولی است.
سازمان ملی بهره وری در بهینه کردن فرایندها و خدمات نقش کلیدی دارد
رئیس سازمان هوش مصنوعی هم اظهار داشت: در دهه اخیر تحول و چرخشی عظیمی در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی رخ داده است و دولت باید خود، پای کار توسعه بیایید.
محمدسعید سرافراز ضمن اشاره به شاخص دولت ها در پذیرش هوش مصنوعی در دنیا تصریح کرد: برپایه گزارش سال ۲۰۲۳ آکسفورد اینسایت، در مورد شاخص آمادگی هوش مصنوعی دولت ها، ایران در بین ۱۹۳ کشور در جایگاه ۹۴ قرار دارد. این گزارش وضعیت کشورها را در سه بخش دولت، فناوری و زیرساخت ها بررسی نموده که در آن ایران امتیاز ۴۷.۰۲ را کسب کرده است.
وی سازمان ملی بهره وری را مسئول بهینه و بهره ور کردن فعالیتها دانست و اظهار داشت: سازمان ملی بهره وری که زیرمجموعه سازمان اداری و استخدامی کشور است در بهینه کردن فرایندها و خدمات نقش کلیدی دارد و بوسیله هوش مصنوعی به سادگی این اتفاق در فرایندها رقم خواهد خورد.
رئیس سازمان هوش مصنوعی با اشاره به اینکه بهره برداری از حوزه هوش مصنوعی باعث توسعه کشور خواهد شد، افزود: مرکز آموزش مدیریت دولتی با آموزش کارمندان دولت می تواند، نقش مهمی را در پذیرش، توسعه و استفاده دولت از هوش مصنوعی داشته باشد، چونکه بیشترین داده ها در دولت تولید می شود.
سرافراز فرهنگ سازی استفاده از داده ها را در رابطه با سازمان اداری و استخدامی دانست و اظهار داشت: مسئولیت این سازمان در جهت فرهنگ سازی استفاده از داده و هوش مصنوعی است، چونکه در آینده با مفاهیم جدید مواجه خواهیم شد و باید هم آمادگی داشته باشیم و هم به استقبالش برویم و این سازمان نقش بسیار مهمی در این اتفاق دارد.




منبع:

0.0 / 5
53
1403/07/23
08:06:07
تگهای خبر: استخدام , تخصص , تكنولوژی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی