نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:
بازتاب صادقانه وقایع، اعتمادساز است
به گزارش مبل زیبا نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: روابط عمومی وظیفه دارد درخواست ها و انتقادات مردم را به گوش مسؤلان سازمان هم برساند چون كه این ارتباط باعث اعتمادسازی است.
به گزارش مبل زیبا به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین معزی اظهار داشت: مبحث روابط عمومی یک بحث کاملاً علمی، تجربی، فرهنگی و اجتماعی است. امروز تمام سازمان ها و ارگان ها دارای روابط عمومی هستند اما بیشترین بهره ای که از فعالیت روابط عمومی برده می شود، معرفی سازمان به مردم است در حالیکه ارتباط میان مردم و سازمان باید دوسویه باشد. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: وظیفه روابط عمومی در هر ارگانی این است که مردم را با سازمان آشنا و اهداف، برنامه ها و وظایف سازمان را برای مردم مشخص و تبیین کند. علاوه بر این، روابط عمومی وظیفه دارد درخواست ها و انتقادات مردم را به گوش مسؤلان سازمان هم برساند و ارتباط مردم با سازمان و سازمان با مردم را تسهیل کند. چون که اگر این ارتباط، وثیق، تنگاتنگ و مستحکم باشد، مردم به سازمان اعتماد بیشتری خواهند داشت. حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر، کاهش آلام بشری است، تصریح کرد: روابط عمومی جمعیت هلال احمر باید با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی به مردم بگوید که این نهاد برای کم کردن رنج مردم چه فعالیت ها و خدماتی داشته است. در عصر ارتباطات و عصری که با انفجار اطلاعات مواجه هستیم باید بررسی نماییم چرا تمام جنبه ها و ابعاد گسترده خدمات و فعالیتهای هلال احمر -علیرغم قدمت و فعالیت صدساله این جمعیت- برای مردم هنوز ناشناخته مانده است. امروز، مردم هلال احمر را ارگانی می شناسند که در هنگام بروز حوادث به میدان می آید در حالیکه این جمعیت، در انواع حوادث در کنار مردم است و علاوه بر آن، چتر خدمات انسان دوستانه و بشردوستانه هلال احمر با انجام خدماتی همچون پشتیبانی از محرومان و نیازمندان با اهدای اقلام معیشتی و بهداشتی، اعزام کاروان های سلامت به مناطق محروم و… و. در سرتاسر کشور گسترده است. از طرفی، هلال احمر یک نهاد بین المللی با وظایف و خدماتی شناخته شده در سطح جهان است و جمعیت های ملی ۱۹۰ کشور جهان با وضع قوانین مدون در رابطه با کشور خودشان در کنار هم قرار دارند و برای خدمت به نوع بشر تلاش می کنند. وی تصریح کرد: ازاین رو با وجود فضای گسترده شبکه های مجازی در عصر حاضر ازجمله، توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و …و با عنایت به گستردگی توانمندی و ظرفیت بالقوه جمعیت هلال احمر، باید برای شناساندن خدمات هلال احمر به مردم تلاش بیشتری صورت گیرد. در همین راستا لازم است خدمات هلال در بزرگترین حوادث ۴۰ سال گذشته به مردم معرفی شود. جمعیت هلال احمر در ۴۰ سال قبل حداقل ۴ زلزله بزرگ رودبار و منجیل، بم، ورزقان و کرمانشاه را مدیریت و امدادرسانی کرده است. لازم است این خدمات و تلاشهای جمعیت هلال احمر برای کاهش رنج مردم، تبیین شود. یکی دیگر از فعالیتهای مؤثر روابط عمومی باید شناساندن امدادگران و داوطلبان بی مزد و منت هلال احمر به مردم باشد. نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر، دستگاه مهربانی است، همانطور که دین اسلام دین مهربانی است، اضافه کرد: در نقاطی از کشور که با مشکل کم آبی مواجه می باشد، هلال احمر برای کمک به مردم، ورود می کند. در سیل و به گل نشستن منازل مردم هم، هلال احمر امدادرسانی می کند. این خدمات باید از جانب مردم دیده شود. در دین اسلام هم به صدقه علنی اشاره شده است. ما باید این مهربانی ها را به مردم بشناسانیم و برای امروز جامعه، که بیماری کرونا؛ غم و اندوه و ترس و وحشت را به خانه ها آورده است باید برای بودن در کنار مردم، زدودن غبار غم از چهره این مردم و کاهش رنج آنها برنامه داشته باشیم. حجت الاسلام و المسلمین معزی سپس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر ورود جوانان داوطلب در مبحث مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: روابط عمومی الان رابط میان مسؤلان و جوانان و مردم است. باید بدون مبالغه، به شناساندن فعالیت ها و خدمات و وظایف هلال احمر در انواع حوادث و غیر آن همچون طرح های ایمنی و سلامت نوروزی، مقابله با کرونا و… و. بپردازیم. او همینطور به جهان شمولی خدمات هلال احمر هم اشاره نمود و اظهار داشت: در هر نقطه ای از جهان و برای هر مردمی از هر دین، مذهب، سیاست و … حادثه ای رخ دهد و احتیاج به کمک داشته باشند جمعیت هلال احمر امدادرسان و کمک کننده خواهد بود. تفاوت جمعیت هلال احمر ایران و جمعیت های ملی سایر کشورها در این است که ما برای رضای خداوند کار می نماییم و اگر دست کسی را می گیریم به این علت است که مطابق دین اسلام، اعتقاد داریم بهترین کار، احسان و نیکی کردن است. پس صادقانه و با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با استفاده از ظرفیت و توان نیروی جوان هلال احمر که داوطلبانه و بدون مزد و منت در حال خدمت رسانی به مردم هستند، به وظایف روابط عمومی در جمعیت هلال احمر بپردازیم.
منبع: مبل زیبا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب