۲۷۰۰ میلیاردریال اعتبار مشاغل خانگی به استان تهران اختصاص یافت

۲۷۰۰ میلیاردریال اعتبار مشاغل خانگی به استان تهران اختصاص یافت مبل زیبا: به گزارش مبل زیبا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اظهار داشت: از محل اعتبارات تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی سهم استان تهران برای سال جاری 2 هزار و 760 میلیاردریال است.


به گزارش مبل زیبا به نقل از خبرگزاری ایرنا، «محمد آذرپناه» از اختصاص مبلغ ۲ هزار و ۷۶۰ میلیاردریال اعتبار در عرصه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ به استان تهران آگاهی داد که برای پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی حائز شرایط به بانک عامل ابلاغ گردیده است.
وی اضافه کرد: با عنایت به تعیین سهم اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات برمبنای فاکتورهای تعیین شده که به ترتیب اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار، مادران فعال در عرصه مشاغل خانگی که دارای فرزند بیشتری دارند به صاحبان کسب و کارهای خانگی پرداخت خواهد شد.
آذرپناه با اشاره به اینکه مشاغل خانگی یکی از روش های تکمیلی اشتغال و کسب در آمد در خانواده است، عنوان کرد: امروزه مشاغل خانگی در همه کشورهای جهان نهادینه شده و طرفداران زیادی دارد و سبب تقویت رویکرد توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت می شود.
وی ضمن اشاره به استقبال هر ساله فعالان مشاغل خانگی از تسهیلات مشاغل خانگی، اظهار داشت: با عنایت به جامعه هدف شناسایی شده از طرف بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) امسال مبلغ ۲۶۰ میلیاردریال از اعتبارات مشاغل خانگی به کسب و کارهای مورد نظر بسیج سازندگی و ۳۰ درصد نیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تکیه بر ابلاغ اعتبارات سال جاری حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی باید در سامانه https: //smkh.mcls.gov.ir نام نویسی کنند و می توانند یکی از رشته های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت- خدمات) و فعالیتهای فرهنگی و هنری را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: بر همین مبنا نیز بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانکهای عامل، شامل بانک ملی، توسعه تعاون، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه، مهرایران، رسالت و پست بانک، دستورالعمل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان داشت: با راه اندازی کمیته های نظارت بر طرح های بهره مند از تسهیلات اشتغالزایی همچون تسهیلات مشاغل خانگی در بخش های مستقل و پشتیبان با مشارکت نمایندگان دستگاههای اجرائی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری ها و بانکهای عامل پرداخت کننده تسهیلات اشتغالزایی، نظارت میدانی بر طرح های برخوردار از تسهیلات صورت می گیرد.
آذرپناه خاطرنشان کرد: سقف وام قرض الحسنه اشتغالزایی فردی (مستقل) امسال ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی (پشتیبان) حداکثر چهار میلیارد تومان قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد است.



0.0 / 5
151
1403/06/07
11:12:23
تگهای خبر: تجارت , توسعه , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵



محل تبلیغ شما
مبل زیبا
mobleziba.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مبل زیبا محفوظ است

مبل زیبا

مبلمان و دکوراسیون داخلی